Berlingske Business bag kåring af Årets CMO

[thumbnail src=”http://bem-wordpress-content.s3-eu-west-1.amazonaws.com/berlingskemedia.dk/wp-content/uploads/2015/01/rets-cmo350x2551.jpg”]

Lisbeth Knudsen uddelte i dag prisen som Årets CMO til Anders Rene Jensen fra REMA 1000.

I tre år har Berlingske Business haft succes med at udnævne Årets CFO. I dag kårede man så Årets CMO for første gang.​

Berlingske Business kårede i dag i samarbejde med AdPeople og SAS Institute for første gang Årets CMO. Fem kandidater fra store danske virksomheder; ISS, Top Toys, PricewaterhouseCoopers, Superbrugsen og REMA 1000, var nomineret til prisen.

Det blev Anders Rene Jensen, der som indkøbs- og marketingdirektør for REMA 1000 løb med prisen. Den blev tildelt ham for på kort tid at have fået REMA 1000 til at gå fra at være en prisfokuseret virksomhed i en prisfokuseret industri til at gå forrest med etiske initiativer som økologi, madspild og fedme, hvilket har ændret REMA 1000s image radikalt.

En videreudvikling af Årets CFO

Berlingske Business har med succes kåret årets bedste finansdirektør (Årets CFO) i tre år, og det var med det i mente, at Berlingske Business også kastede sig over ideen med at skabe et Årets CMO. ​
Rollen som Chief Marketing Officer er under transformation, og i mange virksomheder har marketing flyttet sig fra en stabsfunktion til at være en del af forretningsledelsen med ansvar for hele kunderejsen – fra marketing over salg til vækstskabelse. CMOens større betydning gør, at Berlingske Business nu også mener, at der bør sættes fokus på den rolle.

Se interview fra b.dk med Årets CMO, Anders Rene Jensen fra REMA 1000.

[thumbnail src=”http://bem-wordpress-content.s3-eu-west-1.amazonaws.com/berlingskemedia.dk/wp-content/uploads/2015/01/remacmo.jpg”]
REMA 1000s indkøbs- og marketingdirektør (tv) blev modtaget af glade medarbejdere, da han forlod Berlingske Media.