Siemens

Berlingske Media hjalp Siemens med at styrke deres branding.

OPGAVE
Siemens ønskede med content marketing kampagnen på bt.dk og BT Mobil, at styrke brandet på en mere utraditionel og involverende måde. Siemens overordnede mål er at være den foretrukne udbyder af hårde hvidevarer og køkkenudstyr over for målgruppen familier med mindre børn. Konkret var fokus at opbygge kendskabet til Siemens forskellige produkter ikke kun for at vise deres produktbredde, men også for at opbygge produktpræferencer blandt målgruppen.

LØSNING
Berlingske Medias content marketing bureau udviklede en online advertorial kampagne for Siemens, som kørte på BT – web og mobil:

  • 15 advertorials på et subsite bt.dk/siemens
  • Forsidehenvisninger fra bt.dk til udvalgte advertorials – for at drive trafik ind på subsitet
  • Kampagnen kørte 3 uger på bt.dk – desktop
  • Udvalgte advertorials blev placeret på BT Mobil i 4 uger

RESULTAT

  • De 15 advertorials fik 136.528 kliks i kampagneperioden, heraf var 35% på desktop og 65% på mobil
  • Den mest læste advertorial blev delt på Facebook over 2.300 gange. Dette resulterede i 20.541 artikelvisninger på bt.dk
  • Antal kliks på forsidehenvisningerne på bt.dk lå 5 gange højere på desktop og 11 gange højere på mobil sammenlignet med et taktisk banner
  • Siemens har forlænget aftalen, så subsitet er fortsat ”live”

 

”Vi er generelt meget tilfredse med samarbejdet med Berlingske Media og er overrasket over de positive resultater fra Siemens-kampagnen på bt.dk og BT Mobil, hvilket er årsagen til, vi har valgt at forlænge aftalen.”
JANNI NØHR
Brand Communication Manager Siemens, BSH Hvidevarer

 

Download casen i PDF format