Hyundai

Hyundai tog ejerskab på VM i fodbold via sponsorering af BT’s VM-dækning.

Opgave
Hyundai var officiel VM-sponsor. Den store sportsevent blev afholdt i Brasilien fra 12. juni til 13. juli. Hyundai valgte at tage ejerskab på eventen et sponsorat af BT’s VM-dækning. Hyundai ønskede bl.a. at profilere sig samt markedsføre deres 3 VM-biler overfor de fodboldinteresserede.
Løsning
Sponsoratet omfattede annoncer i VM-tillæggene i BT og Berlingske samt i iPadmagasinet ”TotalFodbold”, ejerskab af VM-sub-sektion på bt.dk samt sponsorering af 10 daglige sider i BT SPORT i hele VM-perioden. Samtlige Hyundai forhandlere fik også 7 stk. BT hver dag. En fælles konkurrence på bt.dk og hos Hyundai forhandlerne blev også afviklet med det formål at indsamle permissions og ”sign ups” til prøvekørsler af en Hyundai. Præmien var en Hyundai i 20. Redaktionen bragt efter VM en artiklen i BT med vinderen af konkurrencen.

 

Samlede reach for kampagnen: 

• 1.836.000 brugere/læsere
• Dækning: 38% af DK’s bef. >12 år
• Frekvens 16,2

 

“Da Hyundai var officiel VM sponsor, var det oplagt at samarbejde med BT – DK’s sportsavis. Vi fik således massiv adgang til de fodboldinteresserede danskere – i alt ramte sponsoratet i VM-perioden 1,8 mio. af disse danskere.
Muligheden for at få aviser ud til vores forhandlere samt afvikling af en fælles konkurrence, hvor vi indsamlede 5.341 permissions og 1.781 ”sign ups” til prøvekørsler, gjorde sponsoratet endnu mere attraktivt.

MORTEN VEDSTESEN, REKLAMECHEF,
HYUNDAI BIL IMPORT A/S

 

Download hele casen i PDF format her

Kontakt salgsafdelingen

Tlf. 33 75 75 00 Send mail: [email protected] Kontakt din faste annoncekonsulent